Joska (nieuwe Mens&Natuur docent)
31 januari 2024
Mijn naam is Joska de Kroon, 26 jaar en jullie nieuwe docent mens&natuur!
Ik vind het super leuk om onderdeel te worden van het 10-14 team in Zwolle. Zelf heb ik al ervaring met 10-14 en het schrijven van eigen onderwijs op een school in Utrecht. Ik ben daar destijds bewust heen verhuist omdat ik een andere doelgroep wilde leren lesgeven, maar nu ga ik terug naar mijn vrienden en familie op de Veluwe.
Wat ik zo leuk vind aan het onderwijs is om leerlingen echt te zien ontwikkelen en dat leerlingen soms zelf ook zo trots (mogen) zijn op die groei die ze hebben doorgemaakt. Ik ben een docent die volgens mijn huidige leerlingen heel duidelijk is, maar nooit een antwoord zal weggeven. Ik probeer de juiste vragen te stellen zodat een leerling zelf tot een oplossing komt. Mijn expertise ligt op het gebied van de doorlopende leerlijn naar de bovenbouw in de gaten houden en kritisch te zijn in het lesmateriaal: hoe kan je de juiste niveaus blijven aanbieden en leerlingen genoeg uitdaging geven?
Ik ben reeds begonnen op de woensdagen om al bij een klas te starten met mens&natuur, en zal dit de komende tijd uitbreiden op maandag en dinsdag zodat ik alle klassen kan lesgeven. Ik ben al begonnen met enkele coach leerlingen op woensdag begeleiden en ook daarin zal ik de komende tijd enkele leerlingen op de andere dagen gaan overnemen. Mochten jullie vragen hebben over de lessen en coaching dan ben ik bereikbaar op j.dekroon@ooz.nl .
Gerelateerde nieuwsberichten

informatie 28-02
28 februari 2025
Westerbork – 4 maart Komende dinsdag gaan we met alle leerlingen naar Kamp Westerbork. De hele dag zijn er geen reguliere lessen. Alle leerlingen worden om 8.30 uur op school verwacht. We reizen met de bus en verwachten rond 14.30 uur weer terug te zijn op school. Alle kinderen moeten zelf lunch en drinken meenemen. […]

Science fair
7 februari 2025
Een Engels gesprekje voeren kunnen de meesten wel, maar in het Engels presenteren is een kunst op zich. Voor het kernconcept energie hebben leerlingen bij Engels een presentatie voorbereid, waarbij de link met energie zichtbaar moest zijn. De een zag de link in het uitbarsten van een vulkaan, de ander in de reactie tussen Cola […]